Cele zajęć:
Nauczycie się dziś śpiewać piosenkę "Hej bystra woda" i utrwalicie poznane wcześniej terminy, takie jak: rytm, melodia, harmonia, barwa dźwięku, tempo, dynamika, artykulacja, elementy muzyki.
Postaracie się również rozpoznać poszczególne elementy muzyki w nagraniach z literatury muzycznej.
RYTM
określa, jak długo trwają poszczególne dźwięki oraz przerwy między nimi.
MELODIA
tworzą ją następujące po sobie dźwięki o różnej wysokości, ułożone w spójną całość.
HARMONIA
współbrzmienia towarzyszące melodii.
BARWA DŹWIĘKU
pozwala usłyszeć różnice w brzmieniu poszczególnych instrumentów lub głosów
Hej, bystra woda, bystra wodzicka!
Pytało dziewce o Janicka.
Hej, lesie ciemny, wirsku zielony,
kaj mój Janicek umilony.
DYNAMIKA
określa głośność dźwięków i jej zmiany
TEMPO
oznacza szybkość wykonywania utworu i jej zmiany.
ARTYKULACJA
sposób wydobywania dźwięków zastosowany w danym utworze.
ĆWICZENIE
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz