środa, 15 stycznia 2020

Instrumenty strunowe

Instrumenty strunowe 

Chordofony - to grupa instrumentów muzycznych, w których źródłem dźwięku są struny napięte i drgające. Struny wykonuje się najczęściej z metalu (stali, mosiądzu), skręconego jelita zwierzęcego, włosia, jedwabiu lub nylonu. Ich pobudzenie do drgań następuje poprzez szarpnięcie, uderzenie lub potarcie.


Ze względu na sposób wydobywania dźwięku instrumenty strunowe dzielimy na:
- szarpane
- smyczkowe
- uderzane

INSTRUMENTY STRUNOWE SZARPANE


Banjo



Harfa


Gitara klasyczna



Mandolina


INSTRUMENTY STRUNOWE SMYCZKOWE

Skrzypce

Altówka

Wiolonczela

Kontrabas





INSTRUMENTY STRUNOWE UDERZANE

Fortepian

Pianino

Cymbały





W PRACOWNI LUTNIKA




BUDOWA GITARY



BUDOWA SKRZYPIEC




ZADANIE 1





ZADANIE 2



ZADANIE 3*

5 komentarzy:

  1. Z tego co widzę, to na prawdę spory wybór ciekawych i wartych uwagi instrumentów muzycznych można znaleźć w sklepie https://music-shop.pl/ . Jeśli szukacie czegoś konkretnego, jak najbardziej polecam wam tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem bardzo fajnie opisany problem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie od zawsze numerem jeden jest gitara klasyczna i myślę, że jeszcze przez dłuższy okres tak zostanie. Muszę powiedzieć, że jak zapoznałem się z artykułem https://www.eostroleka.pl/dobra-gitara-klasyczna---cena-nie-jest-gwarantem-jakosci,art83104.html to faktycznie to co tam napisano jest prawdą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja siostra jest zapaloną fanką muzyki i pomyślałam, że sprawię jej jakiś prezent z tego sklepu https://veramusic.pl/ . Może właśnie instrument strunowy? Myślę że będzie w siódmym niebie jeśli taki prezent dostanie

    OdpowiedzUsuń